polerowanie-reflektorów

Matowe reflektory to Twoja zmora? Możesz sam sobie z tym poradzić jak profesjonalista.

Zapewne każdy z nas doskonale wie o tym, że tak naprawdę wszystkie części w samochodzie wraz z biegiem czasu zużywają się lub psują. Właśnie z tego względu prędzej czy później będą one wymagały naprawy lub wymiany. Nie inaczej jest również z przednimi lampami.

Co można zrobić ze zmatowionymi lampami?

Najczęściej przednie lampy w samochodzie po latach stają się zmatowione. W zasadzie nie ma w tym nic dziwnego – praktycznie cały czas działają na nie różne warunki atmosferyczne, a także wyniszcza je świecąca żarówka. Gdy zauważymy, że robią się one brzydkie z zewnątrz lub po prostu słabo świecą to wypadałoby jakoś rozwiązać ten problem, bo w końcu chodzi o bezpieczeństwo na drodze. Jak się okazuje wcale nie trzeba ich wymieniać, bo istnieje jeszcze coś takiego jak polerowanie reflektorów. Tutaj warto zaznaczyć, że można zrobić to na dwa sposoby – samodzielnie lub w profesjonalnym warsztacie. Oczywiście druga z opcji będzie droższa, ale również niewykluczone, że zostanie zrobione to lepiej i na wyższym poziomie. Z kolei, jeśli chodzi o samodzielne polerowanie reflektorów to wcale nie jest to aż takie trudne jak mogłoby się nam wydawać, ponieważ wystarczy nam do tego trochę wolnego czasu, odpowiednie narzędzia i przede wszystkim dokładność. Zatem jak to zrobić?

Polerowanie reflektorów – jak to wygląda w praktyce?

Jeszcze zanim zaczniemy cokolwiek robić należy dokładnie umyć i wysuszyć nasze reflektory. Następnie konieczne jest oklejenie wszystkie lakierowanych elementów, aby podczas szlifowania ich nie uszkodzić. Ważne jest, aby wszystkie krążki do szlifowania umieścić na 5 minut w wodzie. Później przystępujemy do pracy – najlepiej zacząć od papieru ściernego o gradacji 800. Zasada jest taka – im mniej zniszczone są reflektory, tym większej gradacji używamy na początku. Po dokładnym zeszlifowaniu należy na reflektory nałożyć niewielką ilość pasty polerskiej, a na wiertarkę czy szlifierkę założyć pad polerski. Aby rozprowadzić pastę należy użyć najmniejszych obrotów i wraz z biegiem czasu je zwiększać. Gdy pasta zmieni się z mlecznej na szklistą można zakończyć proces polerowania. Teraz pozostaje usunąć przy pomocy szmatki i płynu do szyb pozostałości pasty. Na sam koniec nakładamy filtr zabezpieczający reflektory przy pomocy cienkiej szmatki aż do momentu, gdy powierzchnia będzie idealnie przejrzysta.